Perşembe, Şubat 17

Kilo Problemi


Nisan 2009'da oturduğum masaya göbeğim değmeye başladığında kilo vermeye karar verdim. 132 kilo idim o sıralarda. Çalıştığım yerde spor salonu vardı o salona her gün gidip 40 dk. yürüyüş, 20 dk. bisiklet ve mide hareketleri yaptım. Kas yapmak yerine kilo kaybetmek istediğimden sadece spor ve rejim yaptım (zaten kemiklerim yeterince kalın olduğundan kasla birlikte devasa görünürdüm).

8 ay boyunca bu şekilde sadece spor ve rejim ile 40 kilo verdim. 92 kiloya düştüğümde, uzun zamandır görmediğim arkadaşlarım beni gördüklerinde kanser gibi bir hastalıkla cebelleştiğimi düşündüler.

Sporun detayını yukarıda yazmıştım rejimin detayına gelirsek;
Kahvaltı:
3 çorba kaşığı müsli ya da 1 dilim kızarmış ekmek, peynir, domates, salatalık

Öğle:
Protein ağırlıklı: genelde tavuk göğsü ya da köfte ve salata

Akşam:
Yoğurtlu sebze haşlama ya da yine et ve türevleri.

Aralarda ise yeşil elma, ayran, bisküvi vs. den birini tercih ederek midenin çalışmasını sağladım. Kahve, kola, siyah çay kesinlikle kullanmadım. Ayrıca günde en az 2 litre su tükettim. Suyu yemeklerden 15 dakika önce ve yemeklerden 45 dakika sonra tüketmeye dikkat ettim.

Zaten kilo vermek basit matematik işlemidir. Erkekler günde ortalama 2000 kalori yakar ve bunun altında besin tüketildiğinde spor dahi yapmadan kilo verilir. Kadınlarda bu değişkenlik gösteriyor 1800 ile 2100 arası değerlerde oluyor.

Benim yaptığım rejim ortalama 1500 kalorilik bir rejimdi. Sporda da ortalama 500 kalori yakıyordum. 2000'i de vücut istemsiz yakıyor. Yani 1500 alıp 2500 veriyordum. Günde 1000 kalori gidiyordu. 1 kilo yaklaşık 7000-7500 kalori olduğuna göre 7-8 günde bir kilo gidiyordu vücudumdan. Ayrıca terlemeye yardımcı L-Carnitine isimli enzimi kullanıyordum. Bu sayede de vücuttaki su birikintilerini atıyordum. Ayda 8-9 kilo gidiyordu.

Derilerimde sarkmalar meydana gelmeye başladı. Kilo yok ama fazla deriler hala yerlerinde duruyordu. Yüzme ile bunlardan kurtulmaya çalıştım pek başarılı olamadım. Ameliyatla aldırdım fazla derilerimi. Şubat 2010 tarihinde. Fakat ameliyat sonrası nekahet dönemi boyunca tembelliğe tekrar alıştım ve yemeğe de dikkat etmeyince Şubat 2011'de 26 kilo geri gelmişti bile.

Aşağıda bu 26 kilonun müsebbibi bir kaç besini paylaşmak istiyorum.
Öğle yemeklerinde, akşam yemekten sonra yediklerim bunlar. İşte bunlardan tekrar vazgeçtim. Son bir haftadır her gün düzenli olarak 40 dk. yürüyorum. Kilo vermeye tekrar başladım.

Eğer kilonuza dikkat etmek gibi bir niyetiniz var ise abur cuburdan vazgeçin. Fast food olayında ise geleneksel olanları tercih edin. Lahmacun, pide, köfte, kebap gibi. Burada Burger King kalori tablosu var gözlerime inanamadım. Her öğlen yediğim bu ecnebi fast foodu şişirdikçe şişirdi beni. Artık hayatımdan çıkardım onları...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder