Cuma, Şubat 11

Numara Taşıma

1997 yılından beri Turkcell faturalı hat abonesi idim. Aralık 2010 itibarı ile verdiğim fahiş faturalardan kurtulmak maksatlı Avea'ya geçtim (amacım şebeke reklamı yapmak değil). Numaramı taşıtmadan önce defalarca Turkcell'i arayıp çok fazla fatura ödediğimi belirtip bana uygun olduğunu iddia ettikleri tarifeleri denedim durdum. Son yıllarda minimum 60 lira fatura ödedim (o da numaramı taşıdıktan sonraki kullanmadığım son ayın faturası idi).

Turkcell'de iken faturamın düşürülmesi için yaptığım her görüşmede aslında kullanmadığım ve hasbel kader açılmış olan üyeliklerin parasını ödediğimi son aya kadar öğrenemiştim. SMS Paketi, Mobil TV, Mobil İnternet vs. Bunlardan Mobil İnternet olanı kullanıyordum diğerlerini kullanmıyordum ve açtırdığımı da hatırlamıyordum. Kullanmadıklarımdan her ay ortalama 25 lira benden aldıklarını öğrendim ve numaramı değiştirdim.

İlk ay 13, sonraki ay 23 lira fatura ödedim Avea'ya geçtikten sonra. Çekmiyor, çekiyor umrumda değil ben ödediğim paraya bakıyorum ve kullanmadığım için verdiğim miktarları kullanarak veriyorum.

Bugün öğlen saatlerinde +908053244 şeklinde bir numaradan arandım. Turkcell müşteri hizmetlerinden arıyorlarmış. Konuşma özetle şu şekilde geçti:
-İyi günler Mesut Bey'le mi görüşüyorum.
-Evet buyurun
-Turkcell Müşteri Hizmetlerinden arıyorum. Eğer vaktiniz var ise bir teklifimiz olacaktı.
-Buyurun vaktim var.
-Yakın zamanda numaranızı taşımışsınız, öncelikle faturalı mı yoksa kontörlü hatta mı geçtiniz öğrenebilir miyim?
-Faturalı kullanıyorum.
-Hangi tarife acaba?
-Neden bu bilgileri istiyorsunuz benden?
-Beyefendi, bu bilgiyi istiyoruz çünkü her tarifemizi tek tek anlatıp vaktinizi almak yerine, şu anda bulunduğunuz tarifenin muadili tarifemizi anlatmak istiyorum.
-Anladım, 19'luk tarifeyi kullanıyorum.
-Evet gördüğüm kadarı ile sadece 6 ay boyunca 19 lira bu tarife daha sonra 29 liraya çıkacak.
-Olabilir?
-Şimdi bu tarife ile size 300 dakika her yöne ve hafta sonu şebeke içi 3000 dakika veriyorlar. Bizim de 19 liralık bir tarifemiz var her yöne 250 dakika ve hafta sonları Turkcell'lilerle bedava. Ayrıca 14 yıldır Turkcell kullandığınız için 12 ay geçerli olmak üzere her ay artı 120 dakika Turkcell'lilerle konuşma veriyoruz. Bu tarifemiz kampanya değil tarife olduğu için fiyatı da artmayacak. Ayrıca Turkcell kalitesinde görüşme yapacaksınız.
-Peki anlamadığım nokta şu 300 değil 250 dakika veriyorsunuz ve Turkcell'e geçmemi istiyorsunuz neden geçeyim?
-Beyefendi Turkcell kalitesi.
-Şimdi şöyle diyeyim Avea'ya geçtikten sonra hiç bir kesilme yaşamadım. Haa diyelim ki yaşıyorum Turkcell ile 1 dakikada rahatça anlatabileceğim şeyi, Avea ile telefon açık kalmak şartıyla çeken bir yer araya araya 10 dakikada anlatsam inanıyorum ki daha az öderim. Ayrıca defalarca sizi arayıp faturalarımın fazla geldiğini söylememe rağmen saçma sapan tarifelere geçirip, hiç bir değişikliğin olmamasını sağladınız, bu saatten sonra Turkcell'e geri dönmem. Biliyorum çekim kalitenizi ama ayrıca ne kadar paragöz bir şirket olduğunuzu da.
-Fakat beyefendi aylık 120 dakika da vereceğiz? Turkcell'in eski müşterilerinden biri olduğunuz için ve bizim için değerli olduğunuz için 532'li bir numaranın taşınmasına gönlümüz razı olmadığı için böyle bir teklifle geliyoruz.
-Keşke sizin için değerli olduğumu numaramı taşıdıktan sonra fark etmeseydiniz. İlgilenmiyorum teşekkür ederim.

Hatırlayabildiğim kadarı ile konuşma böyle geçti. İş yerimdeki arkadaşım neden uzattın bu kadar istemiyorum de kapat gitsin dedi. Cevap olarak şunu dedim "Turkcell'den diğer şebekeyi arıyor, biraz da onlara girsin diye uzattım".

8 yorum:

  1. Süper bir konuşma olmuş tam içimden geçenleri söylemişsiniz. Az önce beni de aramışlar ama duyamadım. Nasipse aynı konuşmayı bende yapacağım.

    YanıtlaSil
  2. Benide şimdi aradılar numara kime ait bilmediğim için araştırdım sizin yazını gördüm.
    bende daha önceden turkcell faturalı hatta geçmiştim 29tl galiba tam hatırlamıyorum tarifemi bu şekilde olacakken dakika geçmesi bahane gösterilerek 102 tl civarı fatura sonrasında 60 küsürlü 40 küsürlü ve 59 küsürlü faturalar ödeyerek sonuncu 102tl olan faturayı görünce aa dedim o kadar konuşmadım hatta dakikalarımı konuşurken telefonu kapadıktan sonra not aldım geçtiğimte olmuşsa şaştım fatura gelince o kadar yüksek meblağlarla turkcell işin cıvkını çıkarttı iyice üstelik 300 dk mış ben vadofon faturalı hattayım 500 dk 5000 sms her yöne ve faturam 25 tl geliyor dakikalarımı geçsem bile en fazla ödediğim fatura 40 olmuştu oda benim geçmiş olduğum konuşma süremin bitmesiyle oluşan faturamdı düşünün 25tl ödeyecim yere 45 ödedim ama turckcelle 29tl ödemem gerek yerde 102 tl kadar tutarları gördüm ve ogün bugündür vadofonluyum çokta memnunum çekim kaliteside iyi
    benim yerimede sölemek istediklerinizi zaten söylemişsiniz ağzınıza sağlık evet turkcel sahibi dinlesin müşterilerinin şikayetlerini hem cimrilik hat safhada hem faturalara gelince müşteri madur durumda kalıyor.

    çok uzun yazı oldu sanırım kusura bakmayın:) haksız yere ödediğim faturaların mağduruyum okdarda yazım olsun diyimi ama

    YanıtlaSil
  3. Beni de hergün saat 6.00 da arıyorlar kapatmama rağmen 3 kez üst üste arıyorlar bıktım benim hat vodafone turkcellden geçtim ceparan kampanyası var uzata uzata kendime para geçireceğim

    YanıtlaSil
  4. Turkcell'e sordum. 532 dışında başka numara kullanmıyorlarmış. 532 dışında sizi arayan numara olrsa açmayın dedi TİM bayisindeki bir çalışan. BU numara onlara ait değilmiş.

    YanıtlaSil
  5. Ek olarak sizin burdaki diyaloğunuzdan bahsettim. Bizim ağzımızdan konuşuyorlar aynen dedi.

    YanıtlaSil
  6. Slm.bunun tam tersini ben AVEA da yaşamaktayım .2.5 öncesinde kullanmadığım hattımı iptal etmek istedim sadece bloke yapıp tekrar kafalarına göre açıyorlarmış bundan haberim yok ben iptal ettirdim diye düşünürkan ay sonu faturayı görünce olayı öğrenmek için müşteri hizmetlerini aradım bulabilene helal olsun arkadaş borcum yada herhangi bir tarifeyi satmak için anında ulaşıyorlar ben aradığımda saatlerce ulaşamıyorum neyse bana bu numaranın iptali için bayiye gitmememi söylediler bayide buradan yapamıyoruz müşteri temsilcisinden yapacaksınız dedi şimdi hangisinin dediğini yapayım derken 2. ay da bir fatura geldi müşteri temsilcisine ulaşabildim nihayet sorunumu anlatıyorum telefonumun kapalı olduğunu zaten kayıp için iptal ettirdiğimi elimde konuşmak için kart bile olmadığını izah edeiyorum bana binbir açıklama ya arkadaş psikolojik dengem bozuldu bunlara eline veren kolunu alamıyor sonunda hattımı taşıyacağımı söyledim bana hazır karta geçirelim dediler en sonunda ikna etmeyi başardı aradan bir ay geçti baktım bir fatura dedim eski borçdur ödedim aradan bir ay sonra bir fatura daha çıldırdım açtım telefonu siz beni delirtmek mi istiyorsunuz diye başlıyarak ağzıma geleni söyledim yetkili istedim sorunu çözecek onula görüşdüm bana dosya açıldığını bizzat kendisi ilgileneceğini gün sonu bana döneceğini söyledi .ya arkadaş 3 gün geçti hala dönecek şerefsiz puşt.ama ben açıkça şunu söylüyorum EN BÜYÜK SAHTEKAR OPARATOR AVEA...aman kendinize dikkat edin

    YanıtlaSil
  7. Slm.bunun tam tersini ben AVEA da yaşamaktayım .2.5 ay öncesinde kullanmadığım hattımı iptal etmek istedim sadece bloke yapıp tekrar kafalarına göre açıyorlarmış bundan haberim yok ben iptal ettirdim diye düşünürkan ay sonu faturayı görünce olayı öğrenmek için müşteri hizmetlerini aradım bulabilene helal olsun arkadaş borcum yada herhangi bir tarifeyi satmak için anında ulaşıyorlar ben aradığımda saatlerce ulaşamıyorum neyse bana bu numaranın iptali için bayiye gitmememi söylediler bayide buradan yapamıyoruz müşteri temsilcisinden yapacaksınız dedi şimdi hangisinin dediğini yapayım derken 2. ay da bir fatura geldi müşteri temsilcisine ulaşabildim nihayet sorunumu anlatıyorum telefonumun kapalı olduğunu zaten kayıp için iptal ettirdiğimi elimde konuşmak için kart bile olmadığını izah edeiyorum bana binbir açıklama ya arkadaş psikolojik dengem bozuldu bunlara eline veren kolunu alamıyor sonunda hattımı taşıyacağımı söyledim bana hazır karta geçirelim dediler en sonunda ikna etmeyi başardı aradan bir ay geçti baktım bir fatura dedim eski borçdur ödedim aradan bir ay sonra bir fatura daha çıldırdım açtım telefonu siz beni delirtmek mi istiyorsunuz diye başlıyarak ağzıma geleni söyledim yetkili istedim sorunu çözecek onula görüşdüm bana dosya açıldığını bizzat kendisi ilgileneceğini gün sonu bana döneceğini söyledi .ya arkadaş 3 gün geçti hala dönecek şerefsiz puşt.ama ben açıkça şunu söylüyorum EN BÜYÜK SAHTEKAR OPARATOR AVEA...aman kendinize dikkat edin

    YanıtlaSil