Pazartesi, Şubat 21

Ubuntu-Mac OSX-Windows 7

3 Aralık 2009 Perşembe Saat - 19:00
Windows7 üzerine Ubuntu kurulu idi evdeki bilgisayarda. Sonra MacOsX kurmaya çabaladım. Ubuntu'nun kurulu olduğu partition'u formatladım MacOs'a uygun hale getirdim, kurdum. Malumun ilanı gibi oldu tabi başta çalışmadı, fakat ben daha önce bu alete Mac kurmuş idim neden kuramayaydım tekrar... İki deneme daha yaptım olmadı, peki dedim vazgeçtim. Ubuntu silinmişti bi kere olsundu kullanmıyordum zaten. Bilgisayarı açmaya çalıştım ama o da ne? Sen GRUB (Linux'un Boot Loader'ı) kalk Ubuntuyu ara bulama, sonra efendim hali hazırdaki Windows için de bir seçenek koyma "Error: Unknown file system" diye hatayı ver...

Saat - 20:00
Bir yandan "Kurtlar Vadisi" izliyor bir yandan bilgisayarı kurtarmaya çalışıyorum.

Saat - 22:00
Maç başladı bilgisayardan vazgeçtim maç izliyorum.

Saat - 00:10
Bilgisayara geri döndüm....
HIREN Boot'la mı geri almaya çalışmadım, tekrar Mac kurmaya mı çalışmadım, FixMBR mi yapmaya çalışmadım ne yaptıysam olmadı Windows da gitmiş idi...

Sonra Ubuntu'yu tekrar kurayım bari dedim. İlkinde sistemde kurulu bir işletim sistemi yok dedi. Windows'u görmedi. Korktum bişi olur dedim Ubuntu kurmayayım dedim tekrardan Hiren ile mini XP'de açtım. Opera varmış içinde sağolsun oturup saatlerce internette nasıl bilgisayarı düzeltebileceğimi aradım..

Saat - 02:00
Ne olursa olsun dedim kuracam bi işletim sistemi.. Koydum tekrar Ubuntu'yu ellerimle seçerim kurulacak yeri seçeneği ile ilerledim. Bastım formatı eskiden Ubuntu yeniden Mac şimdilerde tekrar Ubuntu olacak partition'a. Kurmaya başladı bir yandan da tırsı tırıs'ım "ya bu GRUB da Windows'u Ubuntu'nun kurulum sırasında dediği gibi yok sayarsa" diye. %80 oldu kurulum, beklemek istemiyorum uyumak istiyorum.. O sırada progress bar altında "Skip" butonu beliriyor. Şükrediyorum Ubuntu'yu kodlayanlara gereksiz kurulum dosyalarını demek ki bu şekilde atlayıp kurulumu hızlandırabilirim zaar diyorum. Fakat o da ne Skip'e basıyorum sonra bizim kurulum skip atıyor kendini. Live Ubuntu başlıyor ve kurmak ister misin diyor...

Saat - 03:00
Tekrar baştan kuruyorum, "Birader ben baktım sen %80 kurmuşun evvelinde ben istersen devam edeyim burdan" der diyorum ama nafile sklemen rengine bürünmüş Ubuntu... Binbir küfürler benden Ubuntu'yu kodlayanlara gelsin diyorum bir yandan da "ulan o kadar küfür ediyorum ama Windows geri gelmezse buna muhtacım deyip küfürleri dıştan söylememeye dikkat et" diyorum, sanki bilgisayar beni duyacak da alınacak mallık ve uykusuzluk hali düşünceleri bunlar olur herkesde belki, bana oldu en azından..

Saat - 03:35
Skip butonu belirdi oralı olmadım mümkün mertebe mouse ile müdahale bile etmiyorum. Aha o da ne siyah ekran "yok artık!" diyorum mouse'a elimi atıyorum. Bilgisayar kurulum srasında uyumuş küfürlerim Ubuntu programcılarının kulaklarını çınlatıyor sanıyorum... Lan kurulum sırasında Power Management mı olur? %90 oldu seviniyorum ama kursağımda bıraktırıyor Ubuntu %10 luk kısımda dil paketi indiriyor internetten lan olum bi sorsana ister misin diye. Daha önce skip ettiğimde skip atılmış olduğundan bunu skip edemiyorum tırıs tırıs'ım iyice...

Saat - 04:00
Ubuntu ben kuruldum artık güncelleme filan da buldum indireyim mi dedi. Yürü git lan dedim içimden Ubuntu'nun yüzüne karşı. İçimden ettim malum GRUB ya Windows görmezse dedim. Ağır adımlarla açılmaya başladı bilgisayar ve GRUB geldi en altta özlemle beklediğimiz canımız ciğerimiz Windows seçeneği ile hem de... Sessiz sevinç çığlıkları ile açtım Windows'u özlem giderdim 15-20 dakika "bir daha senin kurulu hard diske başka sistem kurmam, söz" diyorum. Sarılıyorum sanal sanal Windows'uma...

Saat - 04:30
2 saat uyuyayım da işe gideyim diyorum uyuyorum.........

2 yorum:

  1. her windows üzerine linux kuruşumda(50 cent) karşılaştığım hadise..
    virtual box gibi programlarla tatmin olmak lazım

    YanıtlaSil
  2. İslamic Linux kurucam hiç olmazsa dini bütün olduğundan daha bir kararlı olur.

    YanıtlaSil